بچه های هوشبری بیرجند 91
           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:58
سعید
           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:55
سعید

خطای دید باور نکردنی و جالب ...




به احتمال زیاد در نگاه اول صفحه ای پر از نقطه های سیاه را دیده اید. حالا یک بار دیگر به تصویر برگردید و با تنگ کردن گوشه های چشمانتان به تصویر نگاه کنید. یک کلمه بسیار زیبا در تصویر نهفته شده است


           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:48
سعید

رییس بخش مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: استفاده از سمومات دفع آفات گیاهی در کشاورزی یکی از دلایل بالا بودن این آمار در استان اصفهان است.به تهران۹۸ به نقل از گزارش ایسنا،”فرزاد قشلاقی” امروز در سومین همایش تبیین جایگاه مراقبین سلامت مدارس و پیشگیری از مسمومیت‌ها که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مراقبین سلامت مدارس در بالابردن سطح سلامت دانش‌آموزان نقش مهمی برعهده دارند، اظهار کرد: پیشگیری از مسمومیت‌ها باید در سه مرحله اولیه، ثانویه و ثالثه انجام شود که پیشگیری اولیه اهمیت بیشتری دارد.

آب در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود مسموم کننده است!!

 

وی با اشاره به اینکه تمامی موادی که مصرف می‌کنیم سمی است، تصریح کرد: آب در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود مسموم کننده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسمومیت‌ در استان اصفهان را شایع دانست و افزود: استفاده از سمومات دفع آفات گیاهی در کشاورزی یکی از دلایل بالا بودن این آمار در استان اصفهان است.

قشلاقی اضافه کرد: مصرف متادون در استان شایع است و مصرف آن موجب مرگ کودکان می‌شود.

وی با اشاره به بررسی نتایج مسمومیت کودکان در بیمارستان‌های خورشید و الزهرا، اظهار کرد: با وجود شیوع مسمومیت کودکان در استان اصفهان خوشبختانه تاکنون درجه مسمومیت در کودکان در کمترین حد بوده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین مسومیت‌ها در کودکان در سنین دو تا چهار سال دیده شده است، اضافه کرد: مسمومیت در اطفال بیماری شایعی است و والدین باید در این سن بیشتر مراقب کودکان و اطفال خود باشند.

قشلاقی افزود: کودکان از هوش بالایی برخوردار هستند در نتیجه بیشتر داروهایی را مصرف می‌کنند که بد بو نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگهداری از گیاهان در منازل اشاره کرد و گفت: تماس با برخی گیاهان آپارتمانی مانند دیفن باخیا یا کاکتوس به علت داشتن ماده سوزان و قلیایی می‌تواند برای کودکان کشنده باشد.این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منواکسید کربن را قاتل خاموش دانست و افزود: مسمومیت ناشی از منو اکسیدکربن در شب‌های سرد و در فصل سرما شایع است.



           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:46
سعید

نوشیدنی هایی برای بهبود سریع تر سرماخوردگی

برای جلوگیری از سرماخوردگی و یا بهبود سریع تر سرماخوردگی های فصلی ، این دو نوشیدنی را درست کنید و نوش جان نمایید. مطمئن باشید آثار مفیدی برایتان خواهد داشت.

تهیه این دو نوشیدنی هم فوق العاده ساده است:

۱ – آب سیب تازه + یک قاشق عسل حل شده در آن
۲ – آب لیموترش تازه + یک قاشق عسل حل شده در آن

توجه کنید که از آب سیب و آب لیموی طبیعی و تازه که خودتان تهیه کرده اید استفاده کنید. از آب میوه های صنعتی مانند ساندیس برای این منظور استفاده نشود.
همچنین یادتان نرود که برای حل شدن عسل ، هرگز آن را داخل آب جوش نریزید . داخل خود این آب میوه ها هم حل می شود. آب جوش ، خواص مفید عسل را از بین می برد.

این دو نوشیدنی ، علاوه بر این که بسیار خوشمزه اند ، ویتامین C بدن را تامین می کنند و دشمن سرسخت سرماخوردگی اند. البته فواید دیگری مانند جلوگیری یا کاهش ریزش مو هم دارند.



           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:43
سعید

هفته نامه انگلیسی اکونومیست،‌ کشور سوئیس را بهترین کشور برای به دنیا آمدن معرفی کرد. این هفته نامه در جدولی که نام ۸۰ کشور در آن به چشم می خورد،‌‌ نام ایران را در جایگاه پنجاه و هشتم قرار داده است.پس از ایران که در جایگاه پنجاه و هشتم قرار گرفته به ترتیب کشورهای تونس، مصر، بلغارستان، ال‌سالوادور، فیلیپین، و سری‌لانکا قرار دارند. سه کشور قعر این جدول به ترتیب اوکراین، کنیا و نیجریه هستند. 

پس از سوئیس، کشورهای استرالیا، نروژ، سوئد، دانمارک، و سنگاپور در جدول بهترین کشورها برای به دنیا آمدن قرار دارند. 

آمریکا و آلمان هر دو در رتبه شانزدهم، امارات متحده عربی در جایگاه هجدهم و ترکیه در جایگاه پنجاه‌ و یکم قرار گرفته‌اند. 

نیمی از ده کشور صدر جدول از کشورهای اروپایی هستند، اما در میان ده کشور نخست، در حوزه یورو تنها کشور هلند (با رتبه هشتم) دیده می‌شود. 

به گزارش تهران۹۸ به نقل از انتخاب؛ از جمله شاخص‌های مورد محاسبه در این جدول، کیفیت زندگی، میزان ابراز رضایت در نظرسنجی‌ها، اقلیم و جغرافیا، چشم‌انداز اقتصادی، شیوه کشورداری، انسجام اجتماعی و… بوده اند.قابل ذکر است، این شرکت جدول مشابهی نیز در سال ۱۹۸۸ منتشر کرده‌ بود که در آن، ایران در جایگاه ۴۸اُم قرار داشت. با این حساب، با وجود آن که در آن سال کشور ایران هشت سال جنگ با عراق را پشت سر گذاشته‌ بود، جایگاه آن هنوز ۱۰ رتبه بالاتر از رتبه کنونی قرار داشت.



           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:37
سعید

یزید گفت: اگر بدانی که من کیستم بیشتر من را احترام می‌کنی! آن اعرابی گفت ای برادر تو کیستی؟ گفت: من امیرالمومنین یزید پسر معاویه هستم. اعرابی گفت: سوگند به خدا، تو قاتل حسین بن علی(علیهماالسلام) هستی ای دشمن خدا و رسول خدا.

در نحوه مرگ یزید ملعون چهار روایت متفاوت وجود دارد

یزید ملعون چگونه مرد؟ +عکس قبر یزیددر نحوه مرگ یزید چند روایت متفاوت وجود دارد:
روایت اول – سیدبن طاووس در لهوف می گوید:
یزید روزی با اصحابش به قصد شکار به صحرا رفت. به اندازه دو یا سه روز از شهر شام دور شد، ناگاه آهویی ظاهر شد یزید به اصحابش گفت: خودم به تنهایی در صید این آهو اقدام می‌کنم کسی با من نیاید. آهو او را از این وادی به وادی دیگر می‌برد. نوکرانش هر چه در پی او گشتند اثری نیافتند.
یزید در صحرا به صحرانشینی برخورد کرد که از چاه آب می‌کشید. مقداری آب به یزید داد ولی بر او تعظیم و سلامی نکرد.
یزید گفت: اگر بدانی که من کیستم بیشتر من را احترام می‌کنی! آن اعرابی گفت ای برادر تو کیستی؟ گفت: من امیرالمومنین یزید پسر معاویه هستم. اعرابی گفت: سوگند به خدا، تو قاتل حسین بن علی(علیهماالسلام) هستی ای دشمن خدا و رسول خدا.
اعرابی خشمگین شد و شمشیر یزید را گرفت که بر سر یزید بزند، اما شمشیر به سر اسب خورد، اسب در اثر شدت ضربه فرار کرد و یزید از پشت اسب آویزان شد. اسب سرعت می‌گرفت و یزید را بر زمین می‌کشید، آنقدر او را بر زمین کشید که او قطعه قطعه شد. اصحاب یزید در پی او آمدند، اثری از او نیافتند، تا این که به اسب او رسیدند فقط ساق پای یزید روی رکاب آویزان بود.
روایت دوم – شیخ صدوق میفرماید: یزید شب با حال مستی خوابید و صبح مرده او را یافتند در حالی که بدن او تغییر کرده،مثل آنکه قیر مالیده باشند.بدن نحسش را در باب الصغیر دمشق دفن کردند.
روایت سوم – هبی از محمد بن احمد بن مسمع نقل می‏کند که گفت: یزید مست کرد و بلند شد که بر قصد. اما با سر بر زمین خورد که سرش شکافت و مغزش آشکار شد.
بلاذری در انساب الاشراف می‏نویسد: پیری از شامیان به من گفت: علت مرگ یزید این بود که او در حالت مستی بوزینه ‏اش را بر الاغ سوار کرد. سپس به دنبال او آن گونه دوید که گردنش شکست، یا چیزی در درونش [ احتمالا زهره اش] پاره گردید.
روایت چهارم – در “الکامل فی التاریخ” آمده است : یزید بن معاویه در پانزدهم ربیع الاول سال ۶۴ قمری در اطراف دمشق به علت برخورد پاره‌سنگی که از منجنیقی پرتاب شده‌بود و به یک طرف صورت وی برخورد کرده بود به بیماری‌ای مبتلا شد و این بیماری مرگ وی را به همراه داشت. پس از آن، وی در قبرستان باب الصغیر که در حوالی همان شهر است دفن گردید


           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:35
سعید

انیس الدوله (فاطمه سلطان امامه‌ای) سوگولی سوگولی‌ها و ملکه ناصرالدین شاه بوده است.فاطمه ملقب به انیس‌الدوله همسر مورد علاقه و سوگلی حرم‌سرای ناصرالدین‌شاه قاجار، پادشاه ایران بود.

ادامه مطالبسوگلی‌ ناصرالدین شاه! + عکس



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:23
سعید

عکسی از حامد بهداد در میان کودکان آفریقایی



           
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 10:13
سعید

 

يارو نه درس خونده؛ نه شغلی داره؛ نه ماشینی...


خلاصه هیچی نداره؛ ازش می‌پرسی ازدواج کردی؟


با اعتماد به نفس می‌گه هنوز دُم به تله ندادم!



آخه لامصب تو خودت تله‌ای...

 

ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, :: 10:45
سعید
           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, :: 10:28
سعید



           
سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, :: 10:27
سعید

 



           
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 12:37
سعید

 



           
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 12:33
سعید

ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 12:22
سعید
درباره وبلاگ


سلام دوستان خوش اومدین به کلبه ی ما و به قول معروف welcome.این وبلاگ توسط بچه های گل هوشبر بیرجند احداث شده.امیدوارم کمال استفاده رو ببرید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های هوشبری بیرجند و آدرس hushbari91bums.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 2731
بازدید کل : 6676
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 654
تعداد آنلاین : 1

كد موسيقي براي وبلاگ